Sibírska strela na ceste SNP - Day 5

Večer sme stan ani nerozkladali. Našli sme na Ostrom kameni jednu "komnatu", kde sa dalo pekne zložiť. Krytie z každej strany bez toho, že by fúkalo. Jediná vec, čo ma trošku znervózňovala, bola Sky. Nechcel som ju na večer priväzovať. Tak sme to dali "na divoko". Srnky a iná zver hore nehrozili, takže som sa nebál, že by sa vybrala večer na výlet.
Dopadlo to nad očakávania, ani sa odo mňa nepohla a strážila jediný vchod, ktorý tam bol. Večer nás boli pozrieť chalan, čo tiež ostával prespať na hrade a hneď ho vítala štekotom. Tak si zaumienila, že si nás postráži.

Ráno o 6.00 sme vstávali. Balenie bolo o čosi kratšie, aj keď stan som musel sušiť, ešte na ňom bol kondenz  zo včera. Keďže sme včera trošku podcenili situáciu s vodou, tak sme mali na pláne čo najskôr prejsť 8 kilometrov, kde bol najbližší prameň s vodou. Cesta to bola divoká - na Záruby sme to dali ani nie za 20 minút. Tam sme dali povinné foto a "tag" (nálepka s HP logom). A zberali sme sa ďalej. Tu pozdravujem Klub slovenských turistov a toho, kto robil smerovník a čas. Ako bez prdele nemáme už síce 20 rokov, ale zo Zárub na Dolnú Rakovú to ani zďaleka nie je 2.20 času - dole sme dorazili niečo cez 3 hodiny. Voda dochádzala už pred Dolnou Rakovou, ale dobrých ľudí sa nájde mnoho. Požiadali sme miestnych v chatovej osade, či nám nedoplnia vodu a veľmi ochotne doplnili vodu nám, aj Sky napojili do sýta. Cestou dole sme už nachádzali pramene a aj wellness pre Sky. Zvyšok cesty Malými Karpatami prechádza už len lesom, až kúsok pred Dobrou Vodou bol asfalt. Prešli sme dedinou až na námestie, kde sme fakt vyšťavení došli do Penziónu Tvarožek, ktorý nám už vopred náš bratislavský support, Zuzka, bookla. Deň to bol dlhý, dovedna sme našlapali 35 kilometrov a trvalo nám to niečo cez 9 hodín. Teda sprcha a mäkká posteľ boli dosť veľká motivácia.
Dali sme si ešte výdatnú večeru a ani neviem ako, som to zalomil ako kabela. Budíček sme plánovali na neskoršie, keďže dnes plánujeme kratší presun do Českej republiky, cez ktorú SNP-čka kúsok prechádza. Čoskoro sa ozveme opäť.